Moniväriset tilat viestittämään yrityksen palveluvalikoimaa

Sanoma-konsernin emoyhtiö Sanoma Oyj päätti keskittää toimintojaan ja siirtää konsernipalvelut Ludviginkadulta Sanomataloon lähemmäksi liiketoimintoja. Ennen muuttoa Sanomatalon toinen kerros oli yleisilmeeltään valkoharmaa, siellä oli hämärä yleisvalo ja pelkät pöytävalaisimet.

Tiloihin suunniteltiin konsernipalveluiden kokouskeskus ja työtiloja. Tilat kertovat yrityksen palveluvalikoimasta: erilaisista medioista ja oppimisesta. Värikäs ja räväkkä tilasuunnittelu otti vaikutteita Sanoman omasta brändistä, ja etenkin sen uudistuneesta logosta, jossa kirkasväriset neliöt leikittelevät eri järjestyksissä.

Toiveena oli, että uudet aulatilat viestittäisivät koko konsernin palveluvalikoimaa monikanavaisista medioista oppimisratkaisuihin. Tiloista löytyy perinteisiä sekä päivä- ja aikakausilehtiä että sähköistä mediaa; nyt on jo heti sisään astuessa selvää, että Sanoma on nimenomaan mediatalo. Tila suunniteltiin niin, että se houkuttelee kävijöitä pysähtymään, istuutumaan ja tutustumaan yrityksen tarjoamiin palveluihin.

Tiedot

Asiakas
Sanoma Oyj
Vuosi
2014
Sijainti
Helsinki
Pinta-ala
760 m2
Henkilöstö
60

Other Similar Projects

Are Oy

Yli 100-vuotiaan talotekniikkayhtiön toimistotilan ja toimintatapojen modernisointi

Tutustu Projektiin
Arek Oy

Arek – Työrauhaa ja tarkkaan harkittua akustiikkaa Kalasataman uusiin tiloihin

Tutustu Projektiin