Moniväriset tilat viestittämään yrityksen palveluvalikoimaa

Sanoma-konsernin emoyhtiö Sanoma Oyj päätti keskittää toimintojaan ja siirtää konsernipalvelut Ludviginkadulta Sanomataloon lähemmäksi liiketoimintoja. Ennen muuttoa Sanomatalon toinen kerros oli yleisilmeeltään valkoharmaa, siellä oli hämärä yleisvalo ja pelkät pöytävalaisimet.

Tiloihin suunniteltiin konsernipalveluiden kokouskeskus ja työtiloja. Tilat kertovat yrityksen palveluvalikoimasta: erilaisista medioista ja oppimisesta. Värikäs ja räväkkä tilasuunnittelu otti vaikutteita Sanoman omasta brändistä, ja etenkin sen uudistuneesta logosta, jossa kirkasväriset neliöt leikittelevät eri järjestyksissä.

Toiveena oli, että uudet aulatilat viestittäisivät koko konsernin palveluvalikoimaa monikanavaisista medioista oppimisratkaisuihin. Tiloista löytyy perinteisiä sekä päivä- ja aikakausilehtiä että sähköistä mediaa; nyt on jo heti sisään astuessa selvää, että Sanoma on nimenomaan mediatalo. Tila suunniteltiin niin, että se houkuttelee kävijöitä pysähtymään, istuutumaan ja tutustumaan yrityksen tarjoamiin palveluihin.

Other Similar Projects

Valtion koulukodit

Turvallinen ja terapeuttinen tila sekä toimintakulttuuri tukevat nuoren elämänsuunnan muuttumista

Tutustu Projektiin
Encore Ympäristöpalvelut

Paperinkeräyksessä sydän sykkii vihreänä: näin luotiin kaupunkipuisto keskelle toimistoa

Tutustu Projektiin