Bonava

Osallistavalla otteella luotiin onnellinen naapurusto

Bonava on yksi Pohjois-Euroopan johtavista asuntorakentamisen kehittäjistä, joka toimi vuoteen 2016 saakka osana NCC:tä ja on sen jälkeen toiminut itsenäisenä yrityksenä. He halusivat erkautua asuntorakentamisen kankeasta muotista naapurustoyhteisöjen rakentajiksi. Tämän brändiuudistuksen viestimisen tueksi haluttiin uudet tilat.

Asiakaslupaus ”Meille koti on paljon muutakin kuin talo, jossa asut” oli Bonavan toimitilojen suunnittelun keskeinen lähtökohta. Osallistavalla suunnitteluotteella loimme tilat, jotka viestivät tavoiteltua brändimielikuvaa ja tukevat haluttua työnteon ja asiakaspalvelun mallia, jossa asiakas tulee ensin.

Toimiston sydämeen haluttiin kodinomainen kahvila, jossa kohdataan toisia, jaetaan kokemuksia ja työstetään yhteisiä projekteja. Työkahvila tukee Bonavan yhteistyötä painottavia työnteon tapoja: vapaamuotoiset kohtaamiset lisäävät tiedonkulkua ja tehostavat tekemistä. Rento ympäristö parantaa työntekijäkokemusta ja lisää työtyytyväisyyttä.

Uusien tilojen yhteyteen tehtiin asuntomyymälä, jossa asiakas voi unelmoida uudesta asunnostaan. Myymälän suunnittelua ohjasi ajatus energisistä, elämää sykkivistä ja sympaattisista naapurustoista. Asiakaslähtöisyyttä tuotiin vahvemmin esille; esimerkiksi eri pintamateriaaleista koostettiin fyysisiä katalogeja, jotta asiakas voisi saada valokuvaa konkreettisemman havainnon siitä miltä ne tulisivat valmiissa kodissa näyttämään. Tila tukee asiakkaan ja Bonavan yhteistyötä ja matkaa unelmista kohti muuttoa uuteen kotiin. Myymälän tilat tarjoavat oivat puitteet myös erilaisten teemailtojen ja asiakastilaisuuksien järjestämiseen.